1. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej  w Iłży prowadzi listy    oczekujących na świadczenia z zakresu specjalistyki ambulatoryjnej (poradnia leczenia    uzależnień i współuzależnienia od alkoholu oraz poradnia stomatologiczna), zgodnie    z zasadami, o których mowa w art. 20 i 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r.    o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. 2. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej  w Iłży prowadzi    dokumentację medyczną zawierającą dane i informacje medyczne dotyczące stanu    zdrowia pacjentów oraz udzielanych świadczeń zdrowotnych w zakładzie.
     Dokumentacja dzieli się na: 
1) dokumentację indywidualną - odnoszącą się do poszczególnych pacjentów     korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu, 2) dokumentację zbiorczą - odnoszącą się do ogółu pacjentów korzystających     ze świadczeń zdrowotnych zakładu lub określonych grup tych pacjentów. 
 
    Dokumentacja indywidualna jest prowadzona dla poszczególnych pacjentów     korzystających ze świadczeń zdrowotnych na formularzach lub drukach,  a w szczególnie     uzasadnionych przypadkach w innej formie pisemnej (historia zdrowia i choroby,     historia choroby, skierowania, zaświadczenia, orzeczenia, karty informacyjne).     Dokumentacja zbiorcza prowadzona jest w formie ksiąg, rejestrów, formularza     lub kartotek. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21.XII 2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.   3. Zakończoną dokumentację indywidualną oraz zakończoną informację zbiorczą     przechowuje archiwum zakładu.
  4. Dokumentację medyczną ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz pogotowia     ratunkowego przechowuje SPZZOZ - Szpital Rejonowy w Iłży.
  5. Okresy przechowywania dokumentacji medycznej:     - dokumentacja zakładu - 20 lat,     - dokumentacja indywidualna, w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia       ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku       kalendarzowego, w którym nastąpił zgon.     Po upływie okresów dokumentacja zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający     identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
  6. Jeżeli zadania zlikwidowanego zakładu przejmuje inny zakład, zakład ten przejmuje     dokumentację bieżącą i archiwalną zakładu likwidowanego.
  7. Sporządzanie wyciągów, odpisów lub kopii pacjenta (wnioskodawcy)     wydaje się nieodpłatnie.
  8. Udostępnianie dokumentacji wewnętrznej pacjenta na zewnątrz zakładu organom     i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów następuje na podstawie    decyzji Kierownika zakładu (przy zachowaniu poufności i ochrony danych osobowych za    pokwitowaniem i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli udostępnia się oryginał    dokumentacji).
  9. Prowadzenie i archiwizowanie ksiąg rachunkowych reguluje ustawa o rachunkowości    (zakład prowadzi archiwum ksiąg).   |